Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lauraveenstra - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van lauraveenstra - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Hee allemaal!

Het is alweer mijn vierde en tevens laatste dag in Bangkok, dus tijd voor een verslag van mijn eerste dagen op reis. De heenreis verliep goed. Bijna in Bangkok aangekomen kreeg ik echter een benauwend gevoel, waar was ik aan begonnen in mijn eentje? De steward zag blijkbaar de paniek in mijn ogen, waarna hij terug kwam met een bakje sorbetijs en een glas witte wijn. Het land van de glimlach deed zijn naam direct eer aan!

Dinsdag ga ik eerst op pad voor een Thaise simkaart. Vervolgens reis ik per SkyTrain van de rechter kant van Bangkok naar de linker kant. Een goede manier om een eerste indruk van stad te krijgen, met de grote verschillen tussen de ingebakende villawijken en de huisjes van golfplaten.

Het hostel van de eerste nachten bevalt me goed. Ik trek veel op met een meisje uit Nederland, een jongen uit Duitsland en een jongen uit Frankrijk. Het hostel organiseert die avond een pubquiz, waarna we de gezelligheid voortzetten op Koh san road. Wat een chaos! Overal fluoriserende teksten als 'Best bar in town, we don't check ID cards'. Daarnaast kun je elk insect gefrituurd aan een stokje bestellen en word je overspoeld door dronken, karaoke-zingende, Engelsen. Een geslaagde avond!

De volgende dag doe ik samen met het Nederlandse meisje en een ander Zweeds meisje een fietstour. We boffen met onze enthousiaste gids Jacky, die ons brengt op plaatsen waar je anders nooit was geweest. De tour start in hartje Chinatown, waar we onze weg banen door de smalle straatjes tussen golfplaat huisjes. Je fietst als het ware door de huizen van de bewoners heen. We bukken voor de waslijnen, ruiken de geur van het gekruide eten en wijken uit voor de tenen van de slapende ouderen. Van de autobanden industrie gaan we naar de glitter crocs, alle kleuren plastic speelgoed en eindigen we bij de bloemenmarkt (allen onder hetzelfde dak). Hier eten we in palmblad gewikkelde kokosmelk met een soort kikkerdril-gelei, een typisch Thais toetje. Ook bezoeken we de grootste zittende Buddha van Azië.
We vervolgen onze tocht per slow-boat naar de bananen plantages. Hier aangekomen ontmoeten we de lokale bevolking. Vooral de kindjes zijn erg enthousiast en geven ons luid lachend een high-five terwijl we langs de huisjes fietsen. De paden op de plantage zijn hooguit 1,5 meter breed, waarbij Jacky ons vertelt dat we niet de eersten zouden zijn die het water in fietsen. Deze tocht was absoluut een succes, erg veel mooie natuur gezien en een heel ander beeld van de stad gekregen!

Vandaag ben ik naar het Grand palace en de Wat Pho (liggende Buddha) geweest. Hier zag je erg veel verschilllen in geloofsuiting vergeleken met het westen. De tempels blinken van al het goud met glitters en spiegeltjes, met als middelpunt alle bloemen die geschonken worden aan de Buddha. De terugweg gaat weer per bus, voor omgerekend 20 cent zit je in de andere kant van de stad. Vanavond at ik 'de lekkerste roti van Bangkok' met kip, banaan en ei bij een standje op straat. Morgenvroeg ga ik per trein naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand, om vervolgens zaterdagavond per nachttrein naar Chiang Mai te gaan. Erg veel zin om het noorden te gaan bekijken!

Liefs, Laura

  • 03 Oktober 2015 - 11:48

    Grietje Van Der Ploeg.:

    Hoi Laura.

    Wat een mooi reisverslag! Leuk om jou zo te volgen.
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar de volgende mail!
    Liefs Grietje.

  • 03 Oktober 2015 - 20:12

    Diny Wielink:

    He Laura leuk dat je een verslag schrijft. Fijn om zo toch beetje bij te blijven .
    Toch best spanend zo maar gelukkig heb je je draai gevonden uit je verhaal te lezen.
    Wens je hele fijne reis ,geniet ervan.
    Liefs Diny

  • 04 Oktober 2015 - 17:27

    Albert:

    Goed te horen dat alles goed gaat.
    Het klinkt allemaal wel als een geweldig avontuur.
    Leuk dat je op deze manier wat van je laat horen.
    Pas goed op jezelf en geniet ervan.

    Groeten,
    Albert

  • 07 Oktober 2015 - 12:52

    Feikje:

    Hallo Laura
    Ik fietste even naast je, zo voelde ik het tenminste. Prachtig reisverslag van je eerste dagen. Kijk uit naar je volgende belevenissen. Goede reis verder toegewenst.
    Feikje

  • 22 Oktober 2015 - 19:10

    J.veenstra:

    hallo laura,
    Prachtig om jou belevenissen te lezen.Volggens mijj
    heb je ook journalistieke kwaliteiten.Ik ben trots op je.
    Pake.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 12 Juni 2015
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 3222

Voorgaande reizen:

28 September 2015 - 22 November 2015

Thailand, Laos en Cambodja

Landen bezocht: